29 novembre 2006

Adultus


Jo he somniat que els homes, un dia, s'aixecaran i comprendran
d'una vegada que han estat fets per a viure junts com a germans.

Jo he somiat aquest matí, que un dia, cada negre d'aquest país,
cada home de color, de qualsevol lloc del món,
serà jutjat per la seva vàlua personal,
i no pel color de la seva pell, i que tots els homes
respectaran la dignitat de la persona humana.

Jo he somiat també que un dia, els ventres buits es podran omplir;
que la fraternitat serà quelcom més que uns mots
al final d'una pregària; que serà el tema principal
de l'ordre del dia dels governants.

Jo he somiat avui que en totes les altes esferes de l'Estat i en tots els municipis,
hi entraran els ciutadans elegits que ens faran justícia,
estimaran la pietat i caminaran pels camins de llur Déu.

Jo he somiat encara que un dia la justícia
brollarà com l'aigua, i l'honradesa, com el gran torrent.

Jo he somiat també que un dia no hi haurà més guerres;
que els homes, de les espases en faran relles, i de les llances falç;
que les nacions no s'aixecaran més l'una contra l'altra....
...
Martin Luther King

Aucun commentaire: